PS4 Pro 1Tb

 اکنون «پلی استیشن 4 پرو» (PlayStation 4 Pro) نام داشته و بر اساس گفته مارک سرنی، معمار پلی استیشن 4، به پردازنده ای گرافیکی دو برابری نسبت به کنسول اصلی مجهز است. همان گونه که پیشتر شایعه شده بود، پلی استیشن پرو بازی ها را با کیفیت 4K و قابلیت HDR اجرا خواهد کرد. البته همچنان بازیکن هایی که تلویزیون های Full HD دارند می توانند از عناوین پلی استیشن پرو لذت ببرند. جالب اینجاست ژاپنی ها نام کنسول را به خاطر گیمرهای حرفه ای انتخاب کرده اند. سونی اذعان داشته قدرت پردازشی کارت گرافیک پلی استیشن 4 دو برابر شده و از معماری پولاریس AMD استفاده نموده، و همینطور سرعت کلاک پردازنده اصلی تقویت شده است.

1,610,000 تومان بدون مالیات.

1 قلم

موجود+1سال بیمه حوادث بیمه ایران

با خرید این محصول شما می توانید تا 32,200 تومان امتیاز وفاداری جمع کنید

لوازم جانبی

295 × 55 × 327 ميلي‌متر
Bluray DvD
2 اروپا
3300 گرم
AMD "Jaguar" Processor - 8 Cores
4.20Flops, AMD Radeon Graphics Core
8GB GDDR5
1 ترابایت
1 دسته
HDMI با پشتیبانی از فرمت‌ 4K
- دسته بازی Dual Shock 4 - هدست مونو - کابل برق - کابل HDMI - کابل USB - دفترچه راهنما - مجهز به بلوتوث نسخه 4.0 (LE) - قابلیت اتصال به دوربین پلی‌استیشن 4
+3 سال

کنسول PS4 Pro پردازنده‌ی گرافیکی‌اش حدودا دو برابر از مدل اصلی پلی‌استیشن۴ قوی‌تر  است. فرکانس پردازنده‌اش هم بیشتر شده است و یک ترابایت هارد دیسک دارد. این کنسول نه تنها به درد کسانی می‌خورد که تلویزیون‌های ۴K دارند، بلکه دارندگان تلویزیون‌های Full HD هم بازی‌هایی با کیفیت بالاتر خواهند داشت. این کنسول علاوه بر تغییرات داخلی و پیشرفته‌ترشدن سخت‌افزار، تغییرات ظاهری نیز داشته است تا افزایش قدرتش نسبت به مدل قبلی نمایان شود. قطر بدنه بیشتر شده است و یک لایه‌ی بیشتری به آن اضافه شده است. البته در کل فرم بدنه هم تغییر کرده است. در ادامه به توضیح بیشتری در رابطه با این کنسول می‌پردازیم.

رزولوشن 4K

مشخصات فنی PS4 Pro به کنار، این کنسول توانسته است با دو قابلیت مهم، صنعت بازی را جلو ببرد: امکان بازی کردن با وضوح ۴K برای همه ممکن شده است و این کنسول هم‌چنین قول ارایه‌ی محتوای HDR را داده است. در هر دو بخش، این کنسول قابلیت‌هایی که مختص کامپیوترهای شخصی است را به مخاطبی وسیع‌تر ارایه داده است. در حالی که در زمان عرضه‌ی کارت گرافیک GTX 1080، بازی‌های زیادی وجود نداشتند که از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کردند، کنسول سونی کاری کرده است تا بازی‌های زیادی این قابلیت را در خودشان جای دهند.

 در حال زمان خوبی برای عرضه‌ی دستگاهی که تلویزیون‌های ۴K را هدف می‌گیرد است. تلویزیون‌های Ultra HD زیاد شده‌اند و قیمت این پنل‌های جدید به قدری خوب است که اگر بخواهید یک تلویزیون بخرید، مطمئن این تکنولوژی را ست تلویزیون خود پیدا می‌کنید. البته HDR هنوز به خوبی پشتیبانی نمی‌شود و بیشتر تلویزیون‌ها، این قابلیت را ندارند. اما در نهایت به نقطه‌ای رسیده‌ایم که حتی اگر یک تلویزیون ارزان هم پیدا کنید، می‌توانید از آن عملکردی بسیار خوب بگیرید.

حال زمان خوبی برای عرضه‌ی دستگاهی که تلویزیون‌های ۴K را هدف می‌گیرد است. تلویزیون‌های Ultra HD زیاد شده‌اند و قیمت این پنل‌های جدید به قدری خوب است که اگر بخواهید یک تلویزیون بخرید، مطمئن این تکنولوژی را ست تلویزیون خود پیدا می‌کنید. البته HDR هنوز به خوبی پشتیبانی نمی‌شود و بیشتر تلویزیون‌ها، این قابلیت را ندارند. اما در نهایت به نقطه‌ای رسیده‌ایم که حتی اگر یک تلویزیون ارزان هم پیدا کنید، می‌توانید از آن عملکردی بسیار خوب بگیرید.

اینکه سونی توانسته است با تکنولوژی هوشمندی، امکان نمایش بازی را با وضوح ۴K و بسیار خوب فراهم کند، آن هم با دستگاهی که ۱۵۰ تا ۱۶۰ وات انرژی مصرف می‌کند، قابل تحسین است. سیستم Upscale کنسول سونی در زمان عرضه بازخوردهای مختلفی گرفت، اما سونی این موضوع را ثابت کرده است که روی تلویزیون‌های ۴K، حتما هم لازم نیست تا یک بازی با این وضوح رندر شود. پلی‌استیشن۴ پرو بازی‌هایی دارد که با وضوح تصویر ۴K رندر می‌شوند و حتی برخی از آن‌ها، سرعت اجرای‌شان ۶۰ فریم در ثانیه است، اما به جرات می‌توان گفت که بازی‌هایی که نیاز به توان پردازشی بالایی دارند، به تعداد پیکسل‌های رندر شده توجه نمی‌کنند.

بازی‌ها

اوایل کار پلی‌استیشن۴ پرو است، اما چند حرکت به عادت تبدیل شده است. برخی بازی‌ها با وضوح ۱۸۰۰p رندر می‌شود و با استفاده از سیستم Upscale، یا حتی بدون استفاده از آن، تصویری ارایه می‌ًدهند که روی تلویزیون ۴K بسیار خوب است. برخی بازی‌ها وضوح تصویر ۱۴۴۰p دارند و حتی آن‌ها هم بسیار خوب به نظر می‌رسند؛ مخصوصا آن‌هایی که از سیستم‌های آنتی‌آلیاسینگ خوب استفاده می‌کنند تا تعداد پیکسل‌های کمتر زیاد مشخص نشود. بازی‌هایی مثل آنچارتد ۴ یا تایتان‌فال ۲ از چنین عناوینی هستند. بازی‌های دیگری مثل Battlefield 1 یا Dishonored 2 زیاد روی صفحه‌ی ۴K جواب نمی‌دهند، اما هنوز هم پیشرفت‌های زیادی نسبت به یک صفحه‌ی Full HD دارند.

بازی‌ها هر کدام با تنظیمات متفاوتی از پلی‌استیشن۴ پرو پشتیبانی می‌کنند؛ برخی بازی‌ها وضوح تصویر ۴K در اختیار بازی‌کننده‌ها قرار می‌ًدهند و برخی دیگر کیفیت بافت‌ها یا نورپردازی را بهتر می‌کنند. می‌توانید در ادامه، لیست بازی‌هایی که از PS4 Pro پشتیبانی می‌کنند و نحوه‌ی پشتیبانی آن‌ها را ببینید.

Battlezone: وضوح تصویر بالاتر، نورپردازی بهتر

Bound: وضوح تصویر ۴K واقعی با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه

Call of Duty Black Ops III: وضوح تصویر ۴K Upscale و سرعت ۶۰ فریم در ثانیه

Call of Duty: Infinite Warfare

Call of Duty: Modern Warfare Remasterd: وضوح تصویر کمی بیشتر از ۱۰۸۰p و سرعت ۶۰ فریم در ثانیه

Deus Ex: Mankind Divided: وضوح تصویر بالاتر، افکت‌های نوری بیشتر

Dishonored 2

The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition: وضوح تصویر ۴K واقعی با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه

The Elder Scrolls Online: وضوح تصویر ۴K واقعی، با قابلیت بازی روی ۱۰۸۰p اما با نورپردازی بهتر

FIFA 17

Firewatch: وضوح تصویر ۱۴۴۰p

Helldivers: وضوح تصویر ۴K واقعی با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه

Hitman: وضوح تصویر بالاتر، بافت‌های با کیفیت‌تر

Infamous: Second Son: وضوح تصویر بالاتر و جزییات محیط بیشتر

Knack

The Last of Us: Remastered: وضوح تصویر ۴K واقعی با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه یا وضوح تصویر ۱۰۸۰p با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه

Mafia III

Middle-Earth Shadow of Mordor: وضوح تصویر ۴K Upscale با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه

NBA 2K17: وضوح تصویر ۴K واقعی با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه

Paragon: وضوح تصویر ۱۰۸۰p با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه

Ratchet & Clank: وضوح تصویر بیشتر از ۱۰۸۰p

Rez Infinite: وضوح تصویر ۴K واقعی

Rise of the Tomb Raider: وضوح تصویر ۴K واقعی با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه یا وضوح تصویر ۱۰۸۰p با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه

Titanfall 2: وضوح تصویر بالاتر از ۱۰۸۰p

Uncharted 4: A Thief’s End: وضوح تصویر ۱۴۴۰p

The Witness: وضوح تصویر ۴K واقعی با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه

XCOM 2

سخت‌افزار

مدل جدید و ارتقا یافته‌ی پلی‌استیشن۴ قرار است سخت‌افزاری قوی‌تر را در مقایسه با مدل اصلی در خودش جای داده باشد؛ با این حال، این سخت‌افزار چندان هم از پلی‌استیشن۴ معمولی قوی‌تر نیست. سونی هم‌چنین برخلاف مایکروسافت و کنسول ایکس‌باکس وان اس، یک پخش‌کننده‌ی دیسک‌های بلو-ری ۴K در پلی‌استیشن۴ پرو قرار نداده است. در حالی که سونی گفته بود پلی‌استیشن۴ پرو از رابط SATA 2.0 برای اتصال هارد دیسک استفاده خواهد کرد، پس از آن این شرکت رسما تایید کرده است که PS4 Pro از رابط SATA 3.0 پشتیبانی خواهد کرد.

رابط SATA 3.0 یا همان Serial ATA 3.0، سرعت انتقال داده‌ای دو برابر نسخه‌ی ۲٫۰ این رابط دارد؛ سرعت انتقال داده SATA 3.0 برابر با ۶ گیگابیت بر ثانیه است. این رابط هارد دیسک، به خریداران پلی‌استیشن۴ پرو اجازه می‌دهد تا از حافظه‌های SSD تمام و کمال روی کنسول خود استفاده کنند. در حال حاضر اگر یک SSD به پلی‌استیشن۴۴ معمولی متصل کنید، نمی‌توانید از تمام سرعت انتقال داده‌ی این حافظه‌ها بهره ببرید. استفاده از رابط SATA 3.0 در نهایت منجر به کاهش زمان لود شدن بازی‌ها می‌شود.

 از یک سو، بازی کردن Call of Duty: Infinite Warfare یا Ratchet and Clank روی یک صفحه نمایش ۴K یا حتی بازی‌هایی مثل Watch Dogs 2 یا Infamous که وضوح تصویرشان برابر با ۱۸۰۰p است، این موضوع را ثابت می‌کند که سخت‌افزار پلی‌استیشن۴ پرو مشکلی در اجرای بازی‌ها روی تلویزیون‌های ۴K ندارد. حتی بازی‌هایی که وضوح‌شان ۱۴۴۰p است و از تکنیک‌های Super-sampling خوب استفاده می‌کنند، نمایشی خوب روی صفحه‌های ۴K دارند. البته تفاوت کیفیت مشخص است و ممکن است در برخی بازی‌ها، پلی‌استیشن۴ پرو هیچ تفاوتی ایجاد نکند. سونی نباید بگذارد که قابلیت‌های بازی‌های پلی‌استیشن۴ پرو روی صفحه‌هایی با وضوح تصویر پایین‌تر، تمام و کمال خاموش شوند. باید برای ساخت بازی روی پلی‌استیشن۴، ملزومات فنی مشخصی تعیین شوند.

و در پایان

موضوع مهم دیگری هم باید در نظر گفته شود. سونی توانسته است کنسولی گران‌قیمت عرضه کند و کیفیت باز‌های کنسول اصلی پایین نیامده است. کاملا واضح است که شرکت‌های بازی‌سازی هنوز هم کنسول اصلی را به عنوان هدف خود قرار می‌دهند و بازی را برای آن می‌سازند. یکی از نگرانی‌های مهم بازی‌کننده‌ها، این بود که پلی‌استیشن۴ جدید باعث شود تا کنسول اصلی آن‌ها عقب بماند و شرکت‌های بازی‌سازی، کنسول جدید را هدف بگیرند. این اتفاق نیافتاده است و با توجه به آن چه دیده‌ایم، حتی با بازی‌هایی مثل Horizon: Zero Dawn و Days Gone هم قرار نیست تغییر بزرگی صورت بگیرد. از طرفی دیگر، این نگرانی هم وجود داشت که شرکت‌های بازی‌سازی از قابلیت‌های پلی‌استیشن۴ پرو به خوبی استفاده نکنند و شاید این مشکل کمی در حال حاضر وجود داشته باشد، اما تصور می‌کنیم در آینده توجه بیشتری به بازی‌های پلی‌استیشن۴ پرو شود. برای مثال بازی Death Stranding در نمایش‌های جدیدش فقط روی پلی‌استیشن۴ پرو به تصویر کشیده شده است. سونی امسال ریسک‌های بسیار بزرگی کرده. این شرکت در ابتدا هدست واقعیت مجازی خودش را عرضه کرد و کنسول بازی‌اش را هم در میان چرخه‌ی این نسل، ارتقا داد. کمی بی‌توجهی می‌توانست موجب شکست سونی شود. با این حال، در هر دو بخش، سونی توانسته است تجربه‌های بسیار خوبی ارایه دهد و این شرکت مستحق تحسین است.

نظر خود را در مورد این محصول با دیگران به اشتراک بگذارید

برچسب ها